Czy piękno może być użytkowe?
Seria lnianych obiektów zasiedlających galerię sztuki bądź przestrzeń mieszkalną jest częścią koncepcji ‘Humanizm tkanin’, kierującej się
ku doświadczaniu ręcznie tkanych form przez człowieka. Tkaniny funkcjonują w przestrzeni, w której porusza się widz, mając bezpośredni
wpływ na jakość i kulturę jego życia. Ten rodzaj relacji sprzyja zatarciu granicy pomiędzy obserwatorem a obserwowanym obiektem. Pół
transparentne tkaniny reagują na najmniejszy ruch z otoczenia wyostrzając uwagę widza. W nawiązaniu do hasła festiwalu Gdynia
Design Days – ‘Polaryzacja’, zaprezentowany został specyficzny rodzaj produkcji, którego owocem są unikatowe i naturalne obiekty
z pogranicza rzemiosła i sztuki. Prezentacja projektu - Craft Lab, Pomorski Park Technologiczny, Gdynia Design Days 2019.
Can beauty be appropriable?
At the exhibition we can see a series of linen objects that are the result of symbiosis of two areas of art, painting and weaving.
The project is a part of the concept called ‘Humanism of fabrics’ guided by the experience of hand-woven forms by humans.
With reference to ‘Polarisation’ a specific type of production is presented, as a result of which unique works from the border
of the arts and crafts are created. Fabrics function in the space in which the viewer moves having a direct impact on the quality
and culture of his life. Project was exhibited in Craft Lab Sewing Workshop, Technological Park, during Gdynia Design Days Festival 2019.